19 juin 2018

Le laboratoire MIS organise son deuxième séminaire international “3D Vision and robotics” le mercredi 20 juin 2018 de 10h à 16h dans ses locaux à Amiens. A cette occasion, des chercheurs des universités de Tokyo, Tamaulipas, Strasbourg, Rouen et de Picardie exposeront leurs travaux de recherche à propos de la perception visuelle des robots et leur commande automatique, du cadre le plus général à celui plus ciblé du patrimoine numérique.

Programme de la journée

10h00
David Lara, Universidad Autónoma de Tamaulipas, Mexico Experimental platforms to validate control algorithms in mechatronics systems with didactic emphasis.

11h00
Fabio Morbidi, Université de Picardie Jules Verne, Spherical Visual Gyroscope for Autonomous Robots using the Mixture of Photometric Potentials.

11h30
Devesh Adlakha, Université de Strasbourg, Preserving metric signatures in constrained uncalibrated structure-from-motion.

12h00
lunch break

14h00
Takeshi Oïshi, The University of Tokyo, Japan, 3D Vision for Mobility.

15h00
Pascal Vasseur, Université de Rouen Normandie, Visual odometry using a homography formulation with decoupled rotation and translation estimation using minimal solutions.

15h30
Guillaume Caron, Université de Picardie Jules Verne, Reliable planar object pose estimation in light-fields from best sub-aperture camera pairs.